2 september 2008

Fullt ös från första stund

Tillbaka i Dar Es Salam, försöker komma igång igen, efter dryga fyra månader. Det är tufft. Under mellantiden har annat varit i fokus. Här har frågeformulären strömmat in, men sammanställning och bearbetning har inte hunnits med. Just nu laddar jag om. Då är det bra att kunna satsa helt på en enda grej. Inom en vecka ska TRCS ha ett första utkast till strategisk plan, som utgår från rörelsens gemensamma mål och vad som är särskilt angeläget att satsa på i den tanzaniska verkligheten.

Jag bor på Baobab igen, det ligger nära kontoret. Vi är tre gäster. Matsalen serverar numera bara frukost, fick jag veta ikväll, när jag gick ner för att äta. Mariekex är inte så dumt heller. Och vatten.

Regntiden är över och de små regnen ska inte börja förrän om några veckor. Men knappt hade jag kommit in på kontoret i morse, förrän regnet vräkte ner. Det var populärt, ”nu kommer Gunnar med regn, det behövs”.

Annars är det bra att resa till Tanzania. Det gick inte så bra för dem i OS heller. Man kan prata om annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mariekex blir man säkert smal av också. Lycka till som regngud

Christian sa...

Vatten och bröd låter som en utsökt diet!

Anonym sa...

Va härligt att alla blir så glada när du dyker upp! Jag kommer att bli minst lika glad den 13 :)/ AGM