28 februari 2009

Mina marior

Det finns många marior, sen tidernas begynnelse. Få har begåvats med lika mycket fin musik och häftiga låtar. Själv har jag två marior, Sita och Rajika. Ju mer mitt hår ljusnar och ju längre bort från dem jag är, desto mer betyder de.
*

*
Den här bilden är inte alldeles färsk - från mars 2002...


Nu tänkte jag ta fram en av mina specialiteter, brass bands, för att fira dem på deras namnsdag. Kolla!
*



*
Det var förra helgen när hela stan blockerades av skolband och alla elever i high schools. Det händer en gång om året och betittas av alla som inte själva är med i tåget. Till exempel av tjejen som säljer ägg, se själv!


Idag, lördag. Återhämtning. Partnership Meeting är över. Lite tidigt att summera resultatet. Vi ska ses på måndag för en utvärdering och lista vad som nu ska göras som ett resultat av idéer och synpunkter. Jag ser inga sysselsättningsproblem för min del under de tio dagar som återstår här i Freetown.


Än så länge skyms solen av slöjmoln utanför mitt fönster, men det brukar ge med sig. Då traskar jag ner till Lumley Beach.

Inga kommentarer: