11 februari 2009

Varmt och vänligt i Freetown

Kallt, soligt och blåsigt i Madrid, kallt regnigt och mörkt i Amsterdam, varmt, vänligt och inspirerande i Freetown.

Men jag ser två myggor i mitt arbetsrum. Faktiskt ovanligt.

Nu finns dom inte mer.

Jag bor på Sierra Lighthouse Hotel, som vanligt. Trådlöst nätverk, svagt men gratis. I Madrid betalade vi 17 EUR för 24 timmar. Frukostbuffén, inget nytt, jag avstod från kycklingkorv, bönor och omelettbitar.

Nu kom det en mygga till.


Queen Esther heter egentligen Aminata och är Confidential Secretary till Emmanuel. Nu har jag fixat en bild av henne till Skype. Alla har Skype, till och med nyvalde ordföranden Mr Ngandhi. Och alla tretton regionkontoren har utrustats med mobila bredband. Ett verkligt lyft, förut kunde det ta veckor att få fram dokument till en del platser.

Ha, en mygga mindre.

Klockan 12 är det dags för första planeringsmötet för Partnership Meeting som går av stapeln här den 25-26 februari. Och jag har plockat fram Operational Alliances Manual Part B, sid. 11-24, the Self Assessment grid.

11 februari, mormors födelsedag. Född 1893. Elna Karolina.

Inga kommentarer: