23 oktober 2008

Utsikt från ett fönster

*


Jag fick rum 104 på Sierra Lighthouse Hotel och här är utsikten från mitt fönster. Sänder bilden med särskild hälsning till Mikko, som tänkte ta mig med på gösfiske i Ullvettern och Greger som hade ett trollingfiske i Vänern på gång. Båda missade jag, och killarna nedanför mitt fönster (som borde vara i skolan) har inte erbjudit mig att fiska men väl att sponsra…

Det hade blivit nån slags kommunikationsmiss igår, så jag fick ta en taxi till hotellet, som hade varken bokning eller rum. Men efter många om och men så fick jag prata med Chefen och, vips, rum 104.

Här är nu halvmulet, +27 ungefär, rätt fuktigt, skyfall igårkväll och åska på avstånd. Regntiden är inte över än eller, som vanligt, tar den ett extra tag när jag dyker upp, vare sig här eller i Tanzania.

Det tar alltid sin tid att ställa om mentalt från en verklighet till en annan. Den här gången verkar det extra komplicerat. Det som hände för några dagar sedan känns alltid, efter en långflygning, som mycket, mycket längre sedan. Just nu är måndagsmorgonen den 20 oktober inte bara länge sen utan rent av overklig.

Snart är jag på Röda Korsets högkvarter och efter tio minuter har jag antagligen 23 problem att ta itu med och strax är jag i Sierra Leone till hundra procent.

Inga kommentarer: